dijous, 16 de juny del 2016

Visita a Vila-rodona

Excursió a Vila-rodona el 7 de maig de 2016

El passat 7 de maig vam quedar a l'associació cap a les 9.00 del matí. ens van portar en cotxe fins a Vilardida i allí vam trobar el Josep, que va fer de guia. vam arribar caminant a Vila-rodona. un cop allí vam visitar el columbari. Només el vam poder veure per fora, però era un temple funenari on els romans dipositaven les cendres dels seus difunts.

Després vam anar a l'antiga peixateria, transformada actualment en una sala d'expocicions, on s'estava exposant fotografies de la riuada del 2015.

Arbreda de Vila-rodona
Després vam anar al museu, i la Eli, que ens va fer de guia, ens va regalar postals de Vila-rodona. el museu tenia una primera sala sobre fòssils prehistòrics trobats per la zona. A la segona sala hi havia unes vitrines on s'exposava la fauna i la flora que es pot trobar a Vila-rodona. Després en una altra sala s'explicava una mica la història del poble des de la prehistòria fins a la actualitat. Seguidament vam passar a una altra sala on es representava diferents habitacions de principis del segle XX. Hi havia una cuina de pagès, un dormitori, un antic cafè i una escola.
Després del museu, vam anar a la Cooperativa de Vila-rodona. Ens va guiar una senyora que es diu Pilar, i ens va ensenyar els dipòsits, les tines on s'emmaguetzema el vi. Després vam vaixar a les caves. Hi han barrils de roure americà i moltes ampolles de cava. ens van explicar el procés de fermentació del vi. a l'acabar la visita en van prepara un petit pica-pica per tastar el vi.

A continuació vam anar a dinar al Casal de Vila-rodona. Vam demanar una amanida i després cadascú es portava el seu entrepà.
De camí cap a Vila-rodona
Descans a l'arbreda

I després de dinar vam anar un petit parc on vam descansar una estona, i quan es va fer l'hora, ens vam posar a caminar un altre cop cap a Vilardida. I un cop vam arribar a Vilardida ens van venir a buscar i així es va acabar l'excursió.